Oldalak

2010. augusztus 14., szombat

Végrehajtók (Repo Men), 2010



Nem is körítem itt feleslegesen a dolgot, belevágok a közepébe.
A Repo Men egy igazán brutális sci-fi, amely fekete komédiaként is bármikor megállná a helyét. Szinte csak unalomból néztem meg, aztán jött a pofára esés. Egyszerre éreztem a nyakamon az Equilibiumot, a Szárnyas fejvadászt, az A.I.-t, a Különvéleményt és a Bourne-filmeket, és bár más kategóriában, de nálam majdnem egy szinten van ezekkel! :)
Legális szervkereskedelem és szervvégrehajtók 2025-ben? Ez a disztópia még ugyan messze van, de az üzenet azért annál közelebbi. A mű pedig egy különc ötlet hibátlan manifesztációja.
A filmkészítő gárdából egy-két név tűnik ismerősnek csak, mégis technikailag is méregerős a film, ideértve a zseniális vágást (hang és kép a műtőasztalon... akarom mondani a vágószobában), az akciójeleneteket, a hihetetlenül ötletes zeneválasztást. Már keresgélem is a számokat...
Eme opus nem kérdez, nem feszeget semmit, nem köntörfalaz, csak egyszerűen adja magát. Úgy sejtem, ha tizenöt-húsz évvel ezelőtt készülhetett volna el, valószínűleg már rég kultfilm lenne. Azt is tudom, senkinek sincs mersze erre egy tízest adni. Én viszont megtehetem. Úgy érzem elég fekete a szívem hozzá. Lehet, hogy ki kellene cserélni? :)

10/10

2 megjegyzés:

  1. Miért is nem ajánlanád a hölgyeknek? Nekem nagyon tetszett a film, bár tény, egy Különvéleménnyel vagy Bourne filmmel nem sorolnám egy szintre. Ennek pedig nem az az oka, hogy esetleg szerintem elrontja a filmet a brutalitás vagy a fekete humor, mert (mint nő) inkább szeretnék egy csupa rózsaszín világot látni a filmvásznon..

    VálaszTörlés
  2. Szerintem te csak a szabályt erősítő kivétel vagy, de ha sikerül még toboroznod pár támogatót magad mellé, átírom a szöveget. :)

    Ez a film nálam pont nyerő volt. Próbáltam utalni rá, hogy ezúttal különösen szubjektív a kritika. Leszarom, hogy mindenhol lehúzták, végülis a blog létrejöttének egyik oka a jó filmekre okádék kritikákat adó szennyoldalak megléte volt. A Bourne-filmeket én is nagyon szeretem, különösen a második részt, a Különvélemény pedig top10-es. Viszont ez olyan tökéletes szórakozást nyújtott,amiben már ezer éve nem volt részem és ezen felül semmilyen téren nem lehet belekötni.
    Ha nem ismernélek, még azt hinném, hogy építő kritika helyett valami feminista támadást intézel ellenem.:)
    Azért köszi a hozzászólást Evelyn. :)

    VálaszTörlés