Oldalak

2010. december 19., vasárnap

Éli könyve (The Book Of Eli), 2010



Tony Scott a Domino óta hullámvölgyben autókázik. Hogy miért említem meg ezt? Egyszerű okból. Mert jelen film protagonistáját alakító Denzel Washington-t is magával viszi az anyósülésen. A Dejá Vu-k és egyéb szükségtelen és nevetséges kollaborációik bizony hatással voltak Denzel ízlésvilágára, melynek köszönhetően ismét egy felesleges baromságot talált magának, és így kijelenthetem, a Man On Fire óta emberünknek nem volt egy jó filmje sem...



Azonban térjünk rá kritikám igazi tárgyára, amellyel kapcsolatban előre figyelmeztetek mindenkit, bizony SPOILER-ezni fogok, de higyjétek el, ezúttal szükség van rá. Miről is szól az Éli könyve? - egy rövid szinopszis erejéig elmondom. Van egy napszemüveges fekete bőrű férfi, aki a Fallout 3 nevű világhírű játék látványvilágára egy Machete-vel, valamint egy jó régi, vastag, s rendkívül értékes könyvvel baktat a poszt-apokaliptikus Egyesült Államok területén. Ezzel elmondtam a film történetének 90%-át, mert a többi már csak díszlet, felemás jellegű akciójelenet, látható CGI-vérömlenyek egyvelege, valamint Gary Oldman már a Nolan-féle Batman-mozikból is megszokott bajszos egyfeje, mely mintha a következő, nem releváns kérdésen töprengene: "vajon emlékszem-e még a forgatókönyvre?"

Hát jobban tenné ha nem emlékezne. Mert én nem gondoltam, hogy fantasy-t nézek; egy sima jövőben játszódó akciófilmre számítottam. De mióta tudom, hogy a vak néger (a filmben ez végig a levegőben lóg, szóval ne tessék haragudni rám, de én egyből kitaláltam) hátrafelé is le tud nyilazni egy a magasban repülő madarat, miközben végig úgy néz ki a fejéből, mintha látna, így is viselkedik, stb. - ismét adja magát, hogy ez megint csak a jó öreg Hollywood. Ray Stevenson barátunk (Titus Pullo a Róma sorozatból)  pedig hiába feni a fogát Mila Kunis-ra, mert ő már csak Natalie Portman-nek elérhető :D... (aki nem érti, mire gondolok, várja meg a Black Swan-ról szóló elemzésünket)

Washington úgy hiszem vehetett volna egy kis leckét Al Pacino-tól, aki mostanában nem tudom, hogy mit csinál, de az Egy asszony illatában még képes volt annyira vakon nézni, hogy az megérdemelten Oscart hozzon neki. A továbbiakban pedig azt feltételezném, hogyha Denzel karaktere akár a jog autopoietikus elméletét, akár a Gőgös Gúnár Gedeon szövegét tanulná egész életében, akkor se tudna minden egyes kurva szót megjegyezni egy könyvből, ami 1000 oldal vastag, hacsak Pacino helyett nem az Esőember Dustin Hoffman-ja tanította...

4,5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése