Oldalak

2010. december 17., péntek

A varázslótanonc (The Sorcerer's Apprentice), 2010




Amikor először hallottam erről a filmről, gondoltam magamban, hogy ez már megint egy „überbrutál” módon beharangozott „gigamega” produkció, a kommersz filmipar terméke, amely (márcsak a cím miatt is) teljesen hidegen hagy.  Ennek ellenére mégis elszántam magam és tettem egy próbát. Ajánlom tegyetek Ti is…


  Elkezdtem nézni a filmet és az első pár percben kis híján kigúvadt a szemem, olyan ócska trükkökkel szembesültem, hogy azt hittem véletlenül a Megashark vs. Giant Octopus című gyönyört (amelyről várjuk sok szeretettel Exterminator kritikáját :D ) indítottam el. Nem akartam elhinni, hogy a Walt Disney Studios és Jerry Bruckheimer őrző szemei alól ilyen munka kerülhet ki. Hála az égnek a cselekmény továbbhaladásával észbe kaptak a készítők és a külcsín terén tisztességes munkát végeztek, lehet élvezni az akciódús jeleneteket. Ezt a film elején lévő kis botlást el lehet nézni, minden kezdet nehéz. : )

Természetesen a filmből ömlik a sok sablonelem, de kit érdekel, ha egyszer jól működik a recept. Nicholas Cage alakítja Balthazar nevű varázslót, aki a jó oldalt képviseli és a legfőbb feladata, hogy megtalálja Merlin utódját, hogy szembeszállhassanak együtt a gonosszal (Cage az utóbbi időben gyalázatos minőségű filmekhez adta nevét,az azokban nyújtott teljesítménye is egyenlő a nullával, de a Ha/ver után most újra megmutatja, hogy érdemes miatta megnézni a filmet, illik is rá a szerep és a poénjai is ütnek). Balthazar meg is találja a keresett illetőt Dave (Jay Baruchel – Túl jó nő a csajom) személyében, aki a blockbuster filmek tipikus kis köcsöge. Persze kellenek a filmbe jó nők (Monica Bellucci, Teresa Palmer) is és az egyikőjük nyílván beleszeret Dave-be, miután a legbénább lúzerből a világ legkirályabb varázslója lesz. A rossz oldal képviselői az Alfred Molina által életre keltett Horvath (minden második amerikai filmbe kell egy kis magyar utalás és ha ez még nem lenne elég, akkor majd megtekinthetjük a „Magyar Tükör“ csapdáját :D) és a Spílerben felfedezett Toby Kebbell.  Mindketten nagyszerűen játszanak, jó párost alkotnak, nagyon feldobják a film hangulatát. Végül a klisékupac csúcsa, hogy főhősünk mellett kell lennie egy „díszfeka” (mielőtt bárki is elkezdene kukluxklánozni, csak a Trópusi Viharból idéztem Alpa Chino szavait :D) havernak, aki segít a bajban.

A film nézése alatt néha a Walt Disney Studios, illetve a Bruckheimer-Molina duó kapcsán mintha lenne egy kis dejavu, hogy láttunk mi már hasonlókat egy Perzsia Hercege nevezetű film háza táján. Ami ott bevált, az itt is működik. Persze a forgatókönyv kicsit összedobott és jobban érezhető a kisebb korosztálynak szóló hatás, ennek ellenére jól szórakoztam. Igazi kis esti popcorn mozi, az egész család számára ajánlott.

7/10

1 megjegyzés:

  1. Ilyenkor tudom értékelni Csabika munkásságát, aki olyan "filmekről" ír, amiket én sose akarok megnézni. :D Nos, továbbvíve a szót, nekem ez a műalkotás már a trailernél elvérzett, szerintem elképesztően szánalmas, felesleges, és még sorolhatnám, a sima pg minősítés pedig garantáltan a 12 éven aluliak univerzumába röpít minket...

    VálaszTörlés