Oldalak

2011. július 14., csütörtök

A lány és a farkas (Red Riding Hood), 2011


"-Nagymama, miért ilyen nagyok a fogaid?" "-Azért, hogy széttépjelek"- ez a szöveg jól is áll az újfajta Piroska-történetnek, amelynek nem sok köze van a Piroska és a farkashoz. Egész jó film, vagy "setét" mese is lehetett volna belőle, ha a vámpír és vérfarkas trend szokásos sémái nem diktálnának másfajta stílust.


Amikor megláttam a főszereplő csaj körül sertepertélő két okádékot, akiket az Alkonyat-széria egymással vetekedő vérfarkas és vámpír szereplője "ihletett", nem számítottam sok jóra. Minderre a rendezőnő a garancia, aki mindkét filmet dirigálta. A középkori, elzárt faluba helyezett történet az inkvizítor szerepében tetszelgő Gary Oldman-nel és csapatával, a Mennyei Királyságból importált néger kereszteslovagokkal azonban tartogatott meglepetéseket.

A történet szerint a kis falusi, zárt közösséget egy vérfarkas támadja meg, a gyanú pedig mindenkire ráterelődik, a legártatlanabb kislánytól a gonosz, lakótelepi öregasszonyig. A városba rendelt Solomon atyától (Gary Oldman) azonban gyorsan megtudjuk, a vérfarkas csakis a falu lakói közül kerülhet ki.

Az amcsik középkori Gevaudan-történetébe (lásd: Farkasok szövetsége) azonban mindenképpen bele kellett csempészni a hangulattól eltérő új hullámos zeneszámokat, a hangváltoztató vérfarkast, a trendi tinifejek tanácstalan egymásra tekintgetését, no meg a gyenge trükköket. Uram, add, hogy egyszer végre normális vérfarkast lássak egy vásznon! Légyen az akár maszkos (Wolfman), vagy animált! Itt ugyanis ez nem jött össze.

És most, kövezzen meg aki akar, ez a film mégis érdekes volt. A történetet és a csattanót kiválóan vezette, az újszerű Piroska-megközelítés is jó volt, a lerágott kezek és a falusi mészárlás túl is ment a PG-13-on, egy ilyen stílusra specializálódott rendező (pl. Guillermo Del Toro), és az amerikai popcorn-faktor elemeinek kivonása akár egy nagyon jó filmet is eredményezhetett volna. Így csak közepes.

5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése