Pénz, pénz, pénz. Sajnos a mai film- és sorozatgyártás
egyetlen mottója ez. Ha valami egyszer bejött, akkor arról addig kell lehúzni a
rókabőrt, amíg termeli a profitot. Persze a néző az le van fütyülve, az elvárt
minőség nem számít, csak a PÉNZ. Az Elrabolva 2. megnézése után ilyen
gondolatok járnak a fejemben. Na de vesézzük ki részletesen, hogy miért is.
A második rész már 45 millió dollárból készült, de hiába
minden remény, mert köszönőviszonyban sincsen az előzményével. Felesleges
ecsetelni a történetet, csak azokat a minimális módosításokat említeném meg,
hogy jönnek a csúf, gonosz albán rokonok bosszút állni és most az egész família
az elrablás áldozatává válik, ezen kívül a cselekmény ugyanaz. Ennek ellenére
elképesztő minőségromlás figyelhető meg az első részhez képest. Ez természetesen
nem a színészeknek szól, hiszen Liam Neeson, Famke Janssen és Maggie Grace az
egyedüli tényezők, amelyek hozzák a szintet, nem is velük van a baj. A probléma
a forgatókönyvírók ellustulásával és a rendezőcserével van összefüggésben.
Nézzük először a forgatókönyvet: az első részben teljesen
rendben volt, hogy a nagy kétségbeesés miatt mindenki ki van borulva, az anya
sír-zokog, az apa pedig a mérhetetlen szomorúság, félelem (a lányával
kapcsolatban értem) ellenére egy pillanat alatt összekapja magát és nekiindul
Európának, ugyanis tudja, hogy ketyeg az óra. Kb. ennyi volt az érzelmi szál,
aminek nyilván meg kellett lennie, de ez nem volt se sok, se kevés, pont
megfelelő. A második részben már rögtön a kezdet kezdetén annyira erőltetett és
annyira sok a nyáladzás, a csöpögés, hogy rögtön szemet szúr. „Jajjj
szakítottam a 24-ben 2 évadot is megért borostás majommal, jajjj mennyire oda
vagyok, jajjj a lányom hogyan fogja letenni a jogosítványát…” Most komolyan
kell ez?
A másik probléma a forgatókönyvvel, hogy irreális baromságok
vannak benne. Mondok egy példát, ami részben SPOILER, részben nem az. Attól
függ, hogy ki látta az előzetest és ki nem. Tehát Neesont és a feleségét
becsalják egy kis sikátorba, majd elkapják őket. De még mielőtt ez
bekövetkezne, Neeson felhívja a lányát és mondja neki, hogy meneküljön… Az hol
reális, hogy körbeállja őket 5 albán gengszter fegyverekkel, de azt még
MEGVÁRJÁK(!!!!!), hogy Neeson tök nyugodtan elővegye a zsebéből a telefont,
tárcsázzon és még utána egy fél percet beszélhessen a lányával, akit FIGYELMEZTETHET
arra, hogy húzzon el. Pedig az albánoknak elméletileg a meglepetésben lett
volna az ereje. Ugyan kérem…
Kitérek a rendezésre is. Felfoghatatlan számomra, hogy az
első részben parádézó Pierre Morelt miért kellett lecserélni egy ilyen kreténre
mint Olivier Megaton, akinek a nézhetetlenül rossz Szállító 3-mat „köszönhetjük”…
Még mielőtt nagyon negatívra váltana a hangnem, annyit pozitívumot említenék,
hogy az akciójelenetek egy része egész jó. Most jöhet a megszidás, ami abban
merül ki, hogy a „parasztbunyós” jelenetek szánalmasak és röhejesek. Fogtam a
fejemet és közben ismételgettem magamban, hogy miért, miért, miért. Miért
kellett a rendezőcsere? A kamerások premier plánból veszik ahogy Neeson elüt az
albán srác feje ELŐTT, de akár azt is megemlíthetném, hogy Neeson úgy töri el
valamelyik albánnak a nyakát, hogy a kezét rárakja az arcára és csak elfordítja
a fejét, mintha egy pattanást akarna megnézni a pajesza alatt. A moziban a
nézősereg egy része röhögött ezen a jeleneten, a másik része pedig nézett körbe
a teremben, hogy veszi-e a kandikamera amiért ennyire értetlen fejet vág. Nem tudom elhinni, hogy a jól megkoreografált verekedős
jeleneteket miért nem lehetett lekoppintani az előző részből, ha már a film
java úgyis az előző másolata.
Hol is kezdtem? Ja, igen ott, hogy pénz. Ezzel is zárnám a
kritikámat, ugyanis az Elrabolva 2. már a nyitó hétvégén 50 millió dollár
bevételt hozott, tehát a készítési költséget kapásból megtérítette. Sajnos már
olvasom is hírt, hogy készül a harmadik rész (???!!!!!!!). Csodálkozik még ezen
valaki?
5/10
Szerintem jó film volt,tele izgalmakkal.
VálaszTörlés